Thursday 10 May 2018

Art Therapy Session

Hello Mei! Hari baru, nafas baru untuk 10 Mei yang berbeza. Well, korang tahu apa yang dimaksudkan. So hari ni aku baru dapat luangkan masa kasi bersih blog. Kasi sapu-sapu, suda berdebu ini. Rasa macam lama sangat tak update. Dan untuk entri kali ni, aku nak mulakan dengan terapi. Aku selalu cakap melukis ni satu terapi bagi aku. Aku rasa yakin bila bercakap pasal artwork, walaupun aku taklah pandai sangat melukis. Plus, aku rasa motivasi aku memang improve setiap kali aku buat art therapy. I feel so much beauty and power in art.

So for the 1st entry di bulan Mei, aku nak upload beberapa artwork aku. Agak perlahan sikit untuk tahun ni. Mungkin sebab markerpen dah habis. Takpa, boleh beli nanti. Harap sudi la mengagumi hasil kerja aku yang tak seberapa itew...kahkah!


The first artwork untuk tahun 2018
Tears of the Year

Smoking Happiness
Diinspirasikan dari karakter Roro Mendut

Collecting Depression
To be honest aku tengah struggle masa nak
siapkan artwork. Deeply struggling.

Celebrate
Tak mudah nak memahami mandala art 
sebenarnya. Hmmm...

The Spirit of Bravery
Artwork ni khas untuk Tahun Baru Cina
(Jing, jing anjing....maju lu sini anjing~)

Pepperoni
Aku salah tema sebenarnya, so aku tambah red colour
untuk sesuaikan selera aku, haha

Came from Nowhere
This is smexy

The Last Gaze
Artwork ni amat bermakna bagi aku sebab ada kisah
di sebaliknya. Aku rasa macam ada petanda di sebalik
artwork ni. Dan aku ada letak quotes kat IG:
"If one day in the future, I look at you with the most delicate gaze 
you never watch before, it might be the last gaze you ever seen...
from me."

Upper Passionate
Adik aku cakap- "That thing is so red hair maiden"

Mind Wanderer
Isn't she wonderful?

The Dream Catcher
Paling banyak orang suka kat IG aku. Walaupun aku
lukis sesuka suki hatiku je.

Yang ni aku join #artvsartist
Tema ni memang sesuai sangat dengan selera aku.
Kalau ada yang tak suka, I'm okay. Back off~

Yang ni #artvsauthor
Fefeeling cantik sekejap. Booo....
This is not really me. Aku suka karakter artwork 
aku cantik, but not me.

The other #artvsauthor
Yang ni baru la taste aku. Creepy, odd and mystery.
Tak suka? Maju lu sini, anjing! Kahkah!


p/s: Entri ini dan kerja seni The Last Gaze ditujukan dan didedikasikan kepada sahabat yang pasti dirindui selalu, Asmar Shah. Semoga berbahagia di alam sana, moga kita bertemu suatu hari nanti, amin.

@theMaGi2018

No comments:

Post a Comment