Thursday 30 May 2019

Siri KAMI SENTIASA ADA

Selamat pagi! Aku ucap selamat pagi sebab aku buat entri ni sebelah pagi. Kali ni aku just nak share siri KAMI SENTIASA ADA yang aku perkenalkan di Wattpad (boleh follow aku @ShieldSahran di Wattpad)

Okay, untuk siri KAMI SENTIASA ADA, siri ni sebenarnya merupakan koleksi cerita seram misteri yang berlainan dan mungkin korang tak pernah baca kat siri yang lain. Untuk siri yang pertama iaitu KSA 1 yang aku upload pada hujung tahun lepas, pada awal aku upload tu, siri ni tak dapat sambutan. Tapi syukur sekarang ni dah 1.78k reads dan ramai yang bagi feedback positif seperti aku buat pendekatan yang berbeza dalam setiap cerita.

Setiap siri KSA ni ada 10 cerita seram misteri yang berbeza. Untuk KSA 1, 9 buah cerita ni dah lama aku tulis. Masa tu aku masih budak sekolah. Bila dah umur 30, baru aku upload cerita tu secara online- dulu mana ada medium untuk penulis macam Wattpad. Untuk cerita yang terakhir dalam siri KSA 1, yang tu aku buat spontan je. Tapi nice pulak jalan ceritanya (mungkin sebab ritual aku menulis- duduk dalam gelap mengadap laptop bersendirian dalam rumah di malam hari tu membantu aku kot). 

Untuk KSA 2, ada 10 buah cerita macam KSA 1 tapi setiap cerita ni based on quotes yang tular, kisah-kisah menarik di socmed dan kejadian harian yang mungkin korang anggap biasa tapi macam mana kalau ada plot twist? KSA 2 ni masih baru, reads belum banyak. Dan sekarang aku tengah berusaha kumpul cerita baru untuk siri KSA 3. Kalau tak ada halangan, mungkin after bulan 8 or 9 aku aku upload KSA 3 [Complete].

Korang suka cerita seram? Try la baca siri KAMI SENTIASA ADA. Sebab mereka memang sentiasa ada. Mungkin, masa korang baca siri ni, mereka ada di sebelah sambil memandang ke arah korang dengan penuh perhatian :)

@theMaGi2019

No comments:

Post a Comment