Friday 20 September 2019

Proses Power Chain dan Braces

Hai dearest! Sejak kebelakangan ni aku suka panggil orang dengan panggilan dearest, hihi. Kali ni aku cuma nak share proses sepanjang aku pakai power chain dan braces. Tak banyak pun aku nak share, 06 September lepas aku pergi klinik untuk buat review. Kali ni aku pilih warna merah untuk power chain. Sebab? Aku nak elakkan warna power chain tu berubah sebab sebelum ni aku pilih purple grey, power chain aku nampak cepat buruk.

Berkenaan dengan dawai braces, doktor aku tak tukar sebab masih elok. Cuma doktor potong lebihan dawai sebab kedudukan gigi aku ada perubahan ketara (gembira hati beta). Kali, aku tak rasa sengsara sangat masa doktor pasangkan power chain ke gigi aku. Force effect tu memang ada tapi taklah teruk macam mula-mula.

By the way, rutin aku untuk jaga gigi ni tetap macam biasa iaitu:

  • Makan supplement (calcium + vit D3, vit C + zinc)
  • Makan buah-buahan
  • Elakkan makanan keras
  • Sentiasa bersihkan gigi (ubat kumur, interdental brush, braces teeth brush)
Lepas pakai power chain ni aku tak pakai flos sebab susah nak tarik flos tu, asyik melekat kat power chain. Masa tak pakai power chain dulu agak senanglah nak flos. Aku harap gigi dan gusi aku ni bagi kerjasama. Banyak pelaburan aku untuk gigi ni, so aku memang nak tengok hasil.

Ok, setakat ni macam inilah gigi aku. For those yang baru pakai pendakap gigi, bertabahlah. Beauty is pain, haha~






@theMaGi2019

No comments:

Post a Comment