Sunday 22 December 2019

Testing TukTuk Thai Boat @ Plaza Merdeka

Hai Ahad! Selamat pagi. Hari ni aku nak ucap rasa syukur yang tak terhingga kepada Tuhan yang memberi rezeki dan juga kebahagiaan. Bulan lepas bulan yang struggle. Bulan ini aku dapat reward hasil dari kesabaran. 

Okay, aku dah setel dengan mukadimah so kita proceed pasal sesi makan di petang Sabtu with family. Aku, my parent and my younger brother. Semalam, lepas aku melantak pizza sebelah tengah hari, sebelah petang aku pergi jenguk Tuk Tuk Thai Boat di Plaza Merdeka. Plaza Merdeka ni dah macam rumah kedua aku. Tiap hari Sabtu aku datang sini, boleh jadi duta PM lepas ni. Apa yang aku suka pasal mall ni ialah layout bangunan dan semestinya, kedai makan yang bercambah sana sini. Mesti dicuba bila ada duit.

So, kami try makan makanan di Tuk Tuk. Kali pertama try makan makanan Thailand sebenarnya, dah lama aku berhajat nak try sejak Tuk Tuk open di Vivacity tapi tak ada kesempatan. Finally, dapat juga merasa 5 menu di Tuk Tuk and beverages (boleh PM aku kalau nak tanya harga setiap satu):

  • Japanese Beancurd (sesuai untuk pemakai braces macam aku)
  • Papaya salad (wajib cuba)
  • Steamed Fish Tomyam- no lime (abah aku tak makan limau so boleh request, wajib cuba)
  • Pandan Chicken (ni adik aku yang nak makan sebab dia nak mengimbau kenangan masa bercuti di Vietnam)
  • Kailan
  • 4 pinggan nasi putih
  • 2 watermelon juice, 1 iced dried longan & 1 iced milk green tea
Kalau nak makan di sini, kena tulis menu ikut name code untuk memudahkan mereka sediakan makanan kita. Portion makanan sesuai, harga reasonable, banyak pilihan, makanan cepat dihidang dan decoration kedai pun nice. Tapi aku rasa macam tak puas sikit dengan papaya salad sebab aku kalau boleh nak portion tu banyak sikit (hahaha~). Plus, aku suka kuah tomyam. Sangat sedap! Rugi kalau tak cuba.

By the way aku bagi rating 5/5 sebab parent aku sangat berpuas hati, termasuk aku juga :)


Papaya salad (highly recommended)

Steamed fish tomyam (highly recommended)

Ada menu kailan dan pandan chicken dalam gambar tu.
Abah aku tengah pegang pinggan japanese beancurd

Beverages, semua minuman ni sedap


@theMaGi2019

No comments:

Post a Comment