Monday 6 March 2017

Figura Kenderaan Mini IX

Good morning, March! Hari ni aku datang lagi dan meng-update entri ke-3 bulan 3. As usual, kali ni aku nak share mini car aku yang paling latest and btw, aku memang suka sangat self-reward. Walaupun B-day aku lambat lagi, aku peduli apa? Yang penting aku gumbira.

Okay, ini dia baby baru aku. Feel free to watch :)

Nama: Mercedes Benz 300 SL 
Keluaran: Burago Gold Collezione Die Cast
Harga: RM99
Tahun: 1954
Skala: 1/18
*Seperti yang korang nampak dalam gambar, setiap pintu 
kereta boleh dibuka, memang berat, realistik, dan perincian 
kereta sangat teliti.

Nama: Citroen 2CV 
Keluaran: Burago Die Cast
Harga: RM39.90
Tahun: 1955
Skala: 1/32
*Kereta ni masuk dalam kategori unik sebab pintu dibuka 
secara terbalik dan disertakan dengan display box.

Nama: Volkswagen New Beetle Convertible
Keluaran: Maisto Die Cast
Harga: RM29.90
Tahun: 2011
Skala: 1/25
*Kereta VW New Beetle ni ada banyak jenis such as 
coupe, convertible dan RSi. Memandangkan aku dah
ada ketiga-tiga jenis kereta tu, so aku tengah hunting
cabriolet dan ragster.

Nama: Ford F1 Pickup Harley-Davidson 
Keluaran: Maisto HD Custom Die Cast
Harga: RM99
Tahun: 1948
Skala: 1/24
*Pickup Harley Davidson vintaj antara koleksi aku yang
unik sebab ini kali pertama aku beli pickup dan ada elemen
militari. Perincian memang teliti, kemas, dan berat.

Nama: Harley-Davidson WLA Flathead Motorcycle 
Keluaran: Maisto HD Custom Die Cast
Harga++
Tahun: 1942
Skala: 1/24
*WLA Flathead ni dikategorikan sebagai green army
motorcycle dan disertakan dalam produk Ford F1 HD.
Bonus bagi aku sebab Flathead ialah motosikal pertama
dalam koleksi aku. Sebelum ni aku beli vespa je.


p/s: I'll never stop hunting you, mini cars~
@themagi2017

No comments:

Post a Comment