Wednesday 16 September 2015

SK Gersik; The Last Day

Salam Rabu, Selamat Hari Malaysia. Hari ni aku datang ke sekolah lama, which is SK Gersik sebab sekolah ni akan berpindah ke tempat baru. Nasib baiklah hari cuti, memang ramai yang dapat datang. So, sebelum sekolah tu dipindahkan, wajiblah aku datang ke sekolah for the last time secara berjemaah. Dengan tema "Bersemi kasih, merimbun budi", nostalgianya terasa sampai ke anak tekak.

Untuk sesiapa yang tak dapat datang ke the last day di tapak lama SK Gersik, atau tak tahu pasal reunion ni, aku upload gambar untuk kenangan kita bersama. 


Suasana di SKG bersama murid, cikgu, tetamu dan jerebu

Ustazah Sofia bersama bekas murid. Ustazah ni pernah campak
duster on my head. Mungkin sebab tu aku jadi bijak *hahaha

Bersama bekas Guru Besar SKG, Puan Jemilah Haji Matasan.

Suasana di belakang blok 2.  Dulu, mak-mak budak suka 
ambil port belakang ni, tempat rehat paling glemer.

I am Gersikian, 1995-2000.

Rilek lu~

Bersama bekas guru kelas, Puan Fatimah Ahmad.
Cikgu Jelani sebagai extra model di belakang.

Another proud Gersikians, 1998-2003

Back to school, walaupun sesi belajar dah lama tamat.

Ustazah Andam, kaulah legenda~

Dulu tak ada sifir, sekarang dah ada

Tengah cari kelas lama

Date with my nephew ^^

Usaha tangga kejayaan :)

View dari atas, blok 2

Laluan kelas di bangunan lama.

Huu, dah lama tak nampak blackboard. Tuakah aku?

Dinding berlubang kesukaan aku, tempat aku suka
teropong orang dari jauh. Motif? Entah...

Sentiasa Facebook 'LIKE'

Unbelievable canteen, dari dulu tak berubah

Wefie secara berjemaah :-D 

Pesanan penaja dari SKG:
"Go Green, Save Our Earth"

Dari dulu aku nak buat macam ni~

Bergambar dengan Cikgu Suriah, bekas guru kelas kakak aku
in late 80s. 


Sebelum balik, aku sempat beli magnet fridge dan keychain SK Gersik sebagai tanda kenang-kenangan. Bagi aku, tak kira berapa banyak reunion sekolah yang aku ikut, takkan sama dengan the last day at SK Gersik. Farewell, SK Gersik. Selamat berpindah ke tempat baru dan selamat berjiran dengan tanah perkuburan :)

@themagi2015
Forever Gersikians~

1 comment: