Monday 9 March 2020

MAPI 2020: Trip Ke Miri Hari Kedua

Hai! Entri kedua berkenaan dengan trip ke Miri bersempena dengan Majlis Amanat Perdana Integriti 2020 iaitu MAPI20. Bukan selalu aku dijemput sebagai peserta dan tetamu undangan. Pada hari kedua iaitu hari majlis diadakan, sesi penyampaian hadiah untuk Pertandingan Mengarang Integriti sebenarnya bermula selepas jam 10 pagi. Tapi kesemua pemenang pertandingan kena bersiap awal untuk sesi pertama majlis iaitu Forum Integriti yang bermula pada jam 8 pagi. So pukul 7 setengah pagi dah bertolak ke Hotel Pullman.

Nasib baik, ahli panel untuk forum tu pandai menghiburkan audiens seramai 2000 ribu lebih. Pengarah UNION, Haji Adana sempat berjumpa dengan kesemua johan pertandingan dalam kategori masing-masing. Dan aku dicop sebagai pemenang bagi kategori pelajar, hahaha! Tapi aku tak marah pun sebab aku rasa itu satu pujian sebab dianggap macam pelajar padahal aku dah lama tinggalkan zaman persekolahan. Majlis penyampaian hadiah tu tak lama sebenarnya. Tapi setiap saat sangat berharga sebab aku dapat jumpa kumpulan manusia yang menghargai penulis dan kerja-kerja penulisan. Plus, aku jumpa Ketua Menteri Sarawak dan of course, itu satu penghargaan bagi aku sebab diiktiraf dalam kerja-kerja penulisan.

At the end of the day, aku balik semula ke Kuching dengan perasaan yang berbunga, hati yang diisi dengan kebahagiaan dan kepuasan peribadi yang sukar untuk diungkapkan sambil mengheret replika cek yang besar sepanjang perjalanan ke lapangan terbang dari Miri ke Kuching. Ketua Menteri yang bagi replika cek tu, takkanlah aku nak tinggalkan di hotel? Oh, ada satu lagi, ada budak lepasan sekolah cakap aku macam budak sekolah. Ok, makasih dik. Terharu akak~

Semoga tahun ni aku dilimpahi dan dikurniakan rezeki yang baik serta dikelilingi oleh mereka yang menghargai penulis. Amin.

Okay, share gambar hari kedua~

















@theMaGi2020

No comments:

Post a Comment