Monday 9 March 2020

MAPI 2020: Trip ke Miri Hari Pertama

Hai semua! Huh, baru ada masa nak kemas-kemas blog. Padahal banyak hal menarik berlaku tahun ni. Seriously, aku rasa sangat gembira. Sebab? Tahun ni, aku menerima jemputan rasmi dari pihak Jabatan Integriti dan Ombudsman Kerajaan Negeri Sarawak (UNION) untuk menghadiri Majlis Amanat Perdana Integriti 2020 di Hotel Pullman, Miri. Tbh, kali pertama aku pergi ke Miri ialah pada penghujung tahun 2007. Tahun ni, aku menjejakkan kaki untuk kali ke-2 ke Miri dan honestly, aku rasa macam nostalgia sangat padahal tak banyak pun kenangan aku di Miri sebenarnya.

Okay, just nak bagitahu (nak kongsi kegembiraan sebenarnya), trip ke Miri ni ditaja sepenuhnya. Tiket penerbangan, pengangkutan, hotel penginapan dan sarapan pagi semuanya ditaja oleh pihak penganjur sebab aku memenangi tempat pertama kategori cerpen umum untuk Pertandingan Mengarang Integriti anjuran UNION. Inilah trip yang paling bahagia rasanya sebab aku tak keluarkan banyak kos (kos makan kat luar je lah yang aku bayar). Pada 25 Februari aku menaiki flight MAS awal pagi ke Miri bersama rombongan pemenang yang lain. Sampai kat sana transport hotel ready jemput aku. Kemudian pergi ke Mega Hotel, check in bilik, lepas tu pergi makan dan berjalan-jalan di Miri. Satu keberuntungan, aku dapat bilik awal hari tu berbanding yang lain. Kemudian pukul 3 petang kami pergi ke Pullman Hotel untuk sesi raptai rasmi. Habis raptai, merayau lagi cari makan  di Restoran Muara dan balik hotel untuk berehat.

Itulah kisah hari pertama. Tapi aku tak dapat lupa perasaan sebelum nak terbang tu. Trip yang ditaja sepenuhnya, memang aku takkan dapat lupa :)

Ni dia gambar hari pertama:

















Entri seterusnya? Hari kedua di Miri untuk MAPI20, hihi~
@theMaGi2020

No comments:

Post a Comment