Wednesday 25 January 2017

Apabila Watak Buku Cincang Menjadi Realiti?

Image result for cincang: dendam terbalasHello, gais! January is still around the corner, kerja-kerja menulis banyak dah setel as well as kerja kat opis pulak tengah menimbun. What a wonderful life I lived in, rasanya...hahaha. Selepas aku memberi reward ke atas diri sendiri (aku memang suka menghargai diri) dengan hasil usaha aku bersama buku sulung aku, which is Cincang bersama Lejen Press, timbul pula vision aku tentang watak-watak dalam buku tu.

Actually, masa aku menulis manuskrip Cincang aku memang bayangkan beberapa orang pelakon. Muka-muka pelakon tu jadi guideline aku masa nak membina karakter setiap watak. Mesti best kalau aku boleh realisasikan watak-watak dalam Cincang.

Okay, bagi sesiapa yang dah baca buku Cincang, aku yakin korang tahu siapa yang aku maksudkan.



Sari Yanti sebagai Sari
Image result for sari yanti
credits: wikipedia

Fizz Fairuz sebagai Masirat
credits:mforum.cari

Beto Kusyairy sebagai Abu
Image result for beto kusyairy
credits: oliebebeh.blogspot.com

Zara Zya sebagai Hayati
Image result for zara zya
credits: psychoneuron

Sara Ali Hairi sebagai Nora
Image result for sara ali hairi
credits: harian metro

Sweet Farhana sebagai Mira

credits: youtube.com

Eyka Farhana sebagai Salmah

credits: zura-merrygoround.blogspot.com

Iqram Dinzly sebagai Habil
Image result for iqram dinzly
credits: flickr



Okay, setakat ni je yang aku boleh senaraikan. InshaAllah kalau sekuel buku ni di-approve,
aku akan continue entri ni. Well, it's time to get out dari opis. Before that, aku nak ucapkan trimas untuk sesiapa yang dah baca buku ni ^^

@themagi2017

No comments:

Post a Comment