Tuesday 14 January 2020

Larian 5 KM JomRun Sarawak

Hai, lambat sikit update pasal larian pertama untuk tahun ni. To be honest, aku pada 20 tahun yang lepas tak terfikir yang pada tahun 2020 aku akan ikut larian 5 KM di Majlis Bandaraya Kuching Selatan (MBKS). Well, kita tak boleh predict masa depan. Future itu misterius~

Okay, untuk larian pertama tahun ni (iaitu pada 12/1/2020- Ahad) jujur aku cakap aku tak berlari pun. Aku memang tak ada usaha langsung nak berlari. Aku cuma nak start fresh tahun ni dengan berjalan beramai-ramai dengan participants yang tak dikenali, sambil borak dengan kakak aku yang join sekali dan menikmati keindahan Kuching. Starting pada pukul 6:30 pagi, kami sampai ke finish line sekitar jam 7:35 pagi. Aku tak anggap tu sebagai rekod larian sebab aku tak berlari pun, hahaha!

Actually baju T untuk larian ni sangat oren. Tapi still acceptable sebab aku cuma tak minat warna pink. Medal larian ni cantik, sangat ceria. Bila difikirkan warna baju pun sangat ceria. So basically, larian pertama ni aku anggap sebagai simbolik keceriaan dan kesegaran. Well, aku memang nak reset, renew and refresh tahun ni.

By the way, aku suka gila route larian kali ni. Selain dari suaana santai, aku suka route ni beri peluang peserta lihat few old buildings. Aku harap event lain nanti ada yang repeat guna route ni. Itu je la kisah larian aku yang tak ada kisah berlari pun sebenarnya. The end~

Oh, ini gambar yang aku sempat snap:

Suasana masa mula-mula tinggalkan starting point

On the way pusing bulatan

Welcome to Kuching's China Town

Masa ni dah almost sampai ke garisan penamat

Bila tengok balik, okay jugak warna baju ni

Dan ini medalnya~



@theMaGi2020

No comments:

Post a Comment