Friday 6 February 2015

Oxy Yang Ohsem!

Happy Friday kepada semua visitors MaGi. Bulan dua ni bulan yang sibuk. Sibuk mencerpenkan diri di depan Ulquiorra (nama laptop aku), sibuk screenshot poems dengan Kenken (nama hp aku) dan download Rurouken sampai lebam. Aku rasa aku ni dah lupa berapa umur aku agaknya. Kegilaan terhadap komik & manga ni makin menjadi-jadi.

Tapi, itu bukan cerita yang aku nak tulis di sini. Arakian, memandangkan aku ni kununnya remaja, haruslah menjaga muka. Awet terawet selalu. Tapi tahun lepas bulan September kalau tak silap, alergik kulit datang menziarah. Jerawat beranak pinak, banjaran gunung pun nampak. Segala macam gunung yang ada di Sarawak pun menjelma kat kulit muka (Santubong, Serapi, Staat, Penrissen, Serembu, Singai...bla3). Makanya, berusahalah aku untuk mencari produk. Ada member rekomen guna serum, tapi lecehlah nak order online nih. Pencuci muka yang aku biasa pakai pulak dah tukar wajah. Muka aku pun kena tukar sekali, cit~

Akhirnya, setelah hampir mengalah dengan jerawat, aku pun grab set Oxy di farmasi pada bulan November 2014. Takut jugak kalau produk tak serasi. Tapi, untuk dua minggu yang pertama, semua jerawat yang bengkak mula mengecik. Rasa bengkak pun kurang dan aku tak menggaru-garu bila waktu malam.

Baru keluar dari Watson, terus snap gambar
Set Oxy ni dapat menentang jerawat 2 kali lebih berkesan dari produk yang lain (kata diorang la). Tapi untuk bulan yang pertama, kesannya dah mula nampak. Dengan jerawat aku yang maha degil, dengan adanya Oxy, dapatlah dikawal kedegilan itew. Seperti yang korang tengok dalam gambar, dalam set tu ada pencuci muka, powder lotion (macam toner) dan krim muka. Krim muka Oxy ni ada salicylic acid yang berjaya menanggalkan kulit mati aku yang susah nak tanggal sebelum ni. Powder lotion tu pulak ada Oil Absorbing Powder dan Vit C. Set ni berjaya mengurangkan jerawat aku, mungkin sebanyak 40%? Sorry la, aku tak pandai matematik...

Kemudian, penghujung bulan Disember 2014, aku beli satu lagi set Oxy dengan kehebatan 4 kali melawan acne. Aku rasa, jerawat aku ni dah dikira acne. Set ni ada penambahan AcnoPlex yang melawan lebih baik dari set yang aku beli sebelum ni. Kesannya memang nampak dalam beberapa hari. Bab parut tu mungkin lambat sikit la nak hilang tapi as long jerawat tak ada, aku dah happy.

Yang ni pun beli di Watson
Dalam set ni seperti yang korang nampak, sama je dengan set pertama yang aku beli. Bezanya, ketiga-tiga produk dalam set ni ada AcnoPlex. Yang botol kat tengah tu bukan powder lotion tapi Acne Control Toner. Toner ni berkesan bila korang guna waktu malam. Korang cuci muka dulu, sapu toner lepas tu. Memang segar. Krim muka Oxy ni boleh disapu kat jerawat yang baru nak membesar. Konfem mengecik balik esok pagi. Korang jangan fikir aku tulis macam ni sebab nak jual produk Oxy. Actually aku tak jual pun. Aku bukannya stokis atau seller. Tapi aku nak cakap, produk ni dah banyak men-setel-kan jerawat aku.

Apa yang best, harga taklah mahal sangat. Tiga produk dalam satu set, tak sampai RM30 pun.

Dan sekarang, tanpa jerawat berbijik-bijik, sekarang baru la rasa macam remaja...hahahahahaha!

Malangnya, aku ni jenis jarang tayang muka, sorry la bagi sesiapa yang nak testimoni ^^

Btw, thanks Oxy *menaip entri sambil menari-nari

@magi2015

No comments:

Post a Comment