Sunday 30 October 2016

Walking Saturday: Telaga Air Waterfront

Oh, finally! I'm back! Macam berkurun tak memblogging. Macam berkurun jugak aku tak update pasal jalan-jalan as Kuchingites (perasan, macam traveler~). So...memandangkan aku dah beli kuota internet, aku dah bukak blog, aku dah check pageviews, aku check entri bulan ni dan aku sedar aku belum penuhkan kuota entri untuk bulan ni, makanya aku memutuskan untuk mengarang entri pendek. Kisah aku berjalan buang stress di sebuah tempat rekreasi yang bernama Telaga Air Waterfront. Tempat ni femes among Kuchingites tau, sebab kawasan tu tempat nelayan yang diupgrade.

Meh aku share gambar ciked~

Inilah tempat yang dinamakan Telaga Air Waterfront.
Udara segar kat sini, mengadap laut, gunung-ganang, 
pulau-pulau misteri dan jeti nelayan.


Bot-bot nelayan yang tengah parking kat tepi jeti. Bila
ada bot nelayan kat jeti, obviously ada seafood. Bila
ada seafood, mesti la ada restoran. Memang ada kat sini,
menu seafood yang menggoda selera. Tapi hari tu aku tak
order pun kat restoran tu, sebab aku kenyang lepas makan
ayam.

Tak jauh dari area waterfront ada banyak deretan
gerai yang jual kuih tradisional, street food yang wangi
semerbak baunya (e.g: sotong goreng, ayam goreng, apa
saja makanan yang boleh digoreng), jeruk, burger and
macam-macam lagi.


Kat sini korang tak payah risau nak duduk mana, duduk
je kat kerusi, kat tepi bawah pokok, kat sebelah pokok
bunga. Nak duduk kat lantai pun boleh (kasi buang dulu
daun kering). Tak kisah kat angle manapun, korang boleh
nampak view gunung kat belakang. Cantik~

Okay, aku cakap aku dah kenyang sebab
makan ayam, kan? Tak bermakna aku tak
boleh minum. Dear coconut yang berharga
4 hengget sebijik, kau memang manis.



Lain hari, aku nak datang lagi. Harap-harap, tak hujan nanti :)

@themagi2016

No comments:

Post a Comment