Monday 10 October 2016

Huawei P9 lite

Good eve, peeps! Finally, aku dapat update entri untuk bulan Oktober. Macam dah lama sangat aku tak update blog aku. Kali ni aku nak update pasal gajet baru yang aku beli hujung bulan lepas. Dengan kata lain, aku tukar phone. Asalnya aku nak setia kat Sony Xperia. Tapi model yang aku nak tak ada stok. Aku kuciwa sebab aku memang peminat Sony. So, aku pun pusing satu kedai untuk cari pengganti Sony. Then, aku jumpa siri P9 Huawei yang bernama Huawei P9 lite. Dipendekkan cerita, aku pun beli.

Macam ni la rupa kotak Huawei P9 lite beserta
Huawei Selfie stick yang aku dapat secara percuma.
Actually, aku dapat free gifts yang lain (memory32gb,
powerbank, usb car dan hp cover)

Sepanjang penggunaan Huawei P9 lite, aku dapat rasakan tarikan yang ada pada gajet ni. Antara kelebihan phone ni ialah:
  • Sound P9 lite ni power dan noise call pun tak ada. 
  • Kamera memang tiptop, aku tak boleh nak nafikan
  • Processor sebesar 3 GB RAM, jauh lebih besar dari phone lama aku
  • Memory phone 16 GB, cukup besar untuk aku
  • Saiz skrin 5.2, sesuai untuk tapak tangan aku yang tak berapa nak besar tapi sesuai untuk mata aku yang rabun.
  • Android paling latest, yummy Marshmallow 6.0
  • Yang paling best, ada sensor. Ada banyak kegunaan sensor ni selain dari security. Korang kena beli untuk experience P9 lite ni.
Antara gambar yang aku ambil menggunakan Huawei P9 lite ialah:







Ada banyak lagi kelebihan kamera P9 lite yang belum
di-explore. Kena giat main phone lepas ni. Anyway, P9
lite memang seksi macam Scarlet Johansson :)


@themagi2016

No comments:

Post a Comment