Sunday 21 May 2017

Lazada: My Online Shopping's 1st Love!

Image result for lazada
Hello, peeps! I'm back untuk entri bulan Mei. And this time I want to write my entry in 'rojak' style. Macam rojak yang ada macam-macam benda (eg: rojak buah- ada timun, nenas, sengkuang, kekacang, bla-bla-bla), Lazada- the online shopping medium pun ada macam-macam benda yang best. At first, aku tertanya-tanya Lazada ada jual apa? Then, aku pun explore dan aku tertanya-tanya lagi- macam mana aku nak beli? At that time, kad bank aku tak ada fungsi untuk beli barang secara online. So, aku pun pendam hasrat hati nak beli barang atas talian.

Then, aku buat pertukaran kad bank dan kad bank aku berfungsi sebagai kad debit. Sekali lagi, aku mengintai-intai Lazada. Rasa nak membeli makin bertambah. Maka aku pun try add item ke dalam cart. Sayangnya bila aku nak proceed, aku tak dapat bayar sebab masalah sekuriti. Aku kena contact pihak bank untuk selesaikan masalah yang sebenarnya boleh diselesaikan kurang 30 minit. Bodohnya aku, benda macam tu pun aku tak boleh selesaikan awal-awal.

Item yang sampai
minggu lepas
Dan pada detik pertama aku membeli item di Lazada, aku rasa aku dah jatuh cinta. Benda pertama yang aku beli ialah Lucky Stab, barrell yang boleh meloncat dalam rancangan Running Man. Item kedua, aku beli mini cute Groot Guardian of the Galaxy. Item ketiga aku beli Nendoroid One Punch Man Saitama. Seterusnya, aku beli wooden mannequin dan women hoodies. So far, aku sangat berpuas hati dengan setiap item yang aku order. Semuanya cepat sampai. Rasanya setakat ni, aku paling surprise dengan mini cute Groot yang aku order sebab aku tak expect saiz Groot tu tersangatlah kecik. But still aku suka sebab mini cute Groot tak makan space dalam bilik aku. And now, aku tengah tunggu item baru which is Kaonashi dan teeth trainer.



Apa yang best pasal Lazada ni?

  1. Banyak item yang sama tapi harga berbeza. Aku berpeluang untuk memilih sepuas-puas hati.
  2. Penghantaran cepat especially dari luar negara. Tak sampai dua minggu pun. Kadang-kadang lebih cepat dari tarikh jangkaan.
  3. Barang yang dihantar dalam keadaan baik. Aku tak perlu sibuk nak buat complaint.
  4. Senarai produk banyak. Benda yang aku tak dapat beli di luar, aku boleh dapatkan di Lazada.
  5. Sistem pembayaran yang selamat, cepat dan tak merumitkan customer.
  6. Ada banyak diskaun untuk produk. Aku paling suka diskaun.
  7. Tak ada isu barang lambat sampai (setakat ni lah).
  8. So far, produk yang dipaparkan tak ada perbezaan yang teruk dari aspek fizikal.
  9. Last but not least, Lazada sentiasa inform proses penghantaran barang dan tarikh jangkaan. Jadi customer tahu barang sedang dihantar, dah dihantar atau belum dihantar.
By the way, membeli-belah atas talian boleh menyebabkan ketagihan. Aku akan berusaha dengan gigih untuk kawal diri sendiri. Whatever it is, aku rasa Lazada ialah my online shopping's first love! Lepas ni aku akan update sikit item yang yang aku beli dalam entri hobbies. Orite guys, my entry ends here.

Meet you at the other side :)
@themagi2017

No comments:

Post a Comment