Tuesday 28 November 2017

Pitu Apps: Artwork, Animation dan Cosplay!

Image result for pitu apps infoHello November! Finally, aku dapat luangkan masa untuk update entri bulan ni. Sambil tengah streaming lagu Move Your Body by Alan Walker, aku nak promote satu apps yang tengah hot sekarang ni. Sebagai artisan yang memang suka buat artwork, apps ni dah menunaikan sebahagian besar hajat aku. Nak tahu apps apa tu?

Okay, apps yang aku maksudkan ialah Pitu. Pitu merupakan apps untuk image editing yang menghasilkan imej berbentuk karakter animasi, mempunyai ciri-ciri lukisan tradisional dan juga digital, dan dalam masa yang sama menampilkan seni cosplay. Bayangkan, aku boleh hasilkan artwork yang cantik dengan muka aku sendiri yang tak berapa nak cantik, kemudian aku boleh jadikan diri aku dalam bentuk karakter animasi dan dalam masa yang sama aku tak payah keluarkan satu sen pun untuk bercosplay! Untung ooo!

Untuk sesiapa yang sukakan artwork (tak kisahlah jenis tradisional ke digital ke), minat anime dan memasang impian nak bercosplay tapi sengkek macam aku (plus, baju cosplay ni seksi mengancam, aku tak boleh try), so ni dia jalan penyelesaiannya. 

Pitu ni menyediakan beberapa kategori yang korang boleh explore sendiri. Antaranya ialah:
  • Hot
  • New
  • Head portrait
  • Girl's party
  • Nationality
  • Panzi
  • Antiquity
  • Childhood
  • Twins
  • Chinese Paladin
  • Spring beauty
  • The Flower Girl
  • Fairy (dan banyak lagi)
Apa yang menariknya pasal Pitu ni, cara apps ni blendkan warna muka aku dengan karakter memang sangat cantik. Hampir kesemua karakter yang aku try guna gambar yang sama menghasilkan imej yang kemas dan cantik. Mungkin sebab tu aku mention kat Facebook- "Seeing my own face as a work of art..." Korang tak percaya? Meh tengok, aku dah edit banyak untuk tatapan korang yang gila-cosplay-tapi-tak-mampu, macam aku. Kahkahkah!

Yang ni aku kategorikan sebagai Self-Portrait Artwork. For some reason, aku jatuh cinta kat gambar Silver. Tiba-tiba aku rasa aku ni narcissist. Cit~

Yang ni aku kategorikan sebagai Fantasy. Gambar Tree Sprite yang aku upload sebelum ni aku dah buang. Sebab kononnya gambar tu bagi imaginasi dahsyat. Haha.

Yang ni aku kategorikan sebagai Nationality Costume. Merasa jugak aku pakai baju tradisional dari negara lain.

Yang ini aku kategorikan sebagai Twin Artwork. Kalau aku ada kembar seiras, macam ni lah rupa dia kot. Not bad~


Yang ni aku kategorikan sebagai The Flower Artwork. Seumur hidup aku, aku tak pernah dress-up so feminine. Dalam gambar je la aku mampu jadi macam ni...kahkah!

Yang ni aku kategorikan sebagai Animation. Okay, sekarang aku dah masuk bab cosplay.

Yang ni aku kategorikan sebagai Oriental Artwork. Seriously, muka Jawa-Pakistan aku ni boleh pulak jadi puteri cina.


Sebenarnya ada beberapa imej lagi yang aku tak upload. Aku malas nak upload sebenarnya. Aku berharap ada lagi apps satu spesis macam Pitu yang tambah banyak karakter baru. Mungkin japanese cosplay, mungkin superhero cosplay, mungkin movie character cosplay. Lagi banyak karakter lagi best. Btw, korang boleh cuba apps ni dan semoga korang terhibur. Last but not least, aku baru sedar yang aku ni cantik juga orangnya *muntah sebaldi~



@themagi2017

No comments:

Post a Comment