Monday 19 March 2018

Daya Tarikan Immortal Song

Hello Mac! Pada hari yang ke-19 bulan 3, aku duduk depan desktop. Suasana petang agak panas, aku tak ada selera nak buat kerja. Lebih-lebih lagi aku tengah sakit mata. What to expect? Jadi, aku pun nak update satu entri untuk bulan ni. Sebenarnya, aku tak idea nak tulis apa. Benci betul bila tak dapat luangkan masa untuk blogging macam dulu-dulu. Banyak sangat kerja, tinggi sangat expectation, komitmen makin melampau. Kadang-kadang aku rasa, commitment is suck~

Okay, bila aku rasa perasaan suck menderu dalam otak, aku akan siapkan manuskrip yang tertangguh sambil dengar lagu. Yes, lagu. Aku dengar bermacam-macam jenis genre lagu. Tak kisahlah lagu bahasa sekalipun, sebab fokus aku pada muzik. Bukannya pada lirik lagu.

Berbalik semula dengan tajuk di atas, sekarang ni biasanya orang suka tengok variety show dari Korea seperti Running Man, Infinite Challenge atau SNL. Ataupun, peminat Korean brand lebih tertarik dengan K-Drama. Tapi aku pulak suka tengok Immortal Song, sebuah rancangan menyanyi yang menghimpunkan penyanyi Korea berbakat dan mereka nyanyi semula lagu-lagu lama yang pernah hits suatu masa dulu dalam gaya muzik yang mereka suka. Melalui program ni aku nampak ada ramai penyanyi yang bagus di Korea dan Korea bukan setakat Kpop semata-mata. Aku cukup suka macam mana mereka rearrange lagu lama sehingga menjadi 'baru' mengikut versi mereka, sampaikan aku rasa lagu tu bukan lagu orang lain tapi lagu mereka sendiri.

Well, mungkin ini yang dimaksudkan 'muzik sampai ke jiwa'. Okay, aku bagi list lagu dari Immortal Song yang aku suka. Diingatkan, lagu yang aku suka...kalau korang tak suka boleh cari lagu lain :)

Kim Feel- Eyes of Gold (2015)


Kim Feel- Seoul Moon (2016)

Kim Myunghoon- Goodbye Song (2016)

Park Kiyoung- Yeonan Pier (2017)

Park Kiyoung- Song For You (2017)

Song Sohee- Haeundae Elegy (2016)

Song Sohee- Tomorrow (2014)

Song Sohee & Ko Youngyeol-  This is Goodbye (2017)

Ha Dongkyun- After Love (2013)

Hong Kyung Min- Obsession (2013)

Sung Hoon (Brown Eyed Soul)- Shaky Friendship (2013)

@theMaGi2018

No comments:

Post a Comment