Monday 26 March 2018

Produk Sesuai Untuk Kulit Kering dan Berparut

Hello again, MaGian! Aku baru lepas update entri Borneo Run. Sebelum aku lupa, aku nak buat short entry pasal produk sesuai untuk kulit kering dan berparut. Kalau korang nampak gambar aku dalam entri Borneo Run, gambar tu tak edit. Aku tak pakai beauty camera. Sebab tu muka aku nampak pucat dan bloated. Tapi sekurang-kurangnya tak kering sebab sebelum ni aku ditimpa masalah kulit kering dan parut kat muka memang jelas sangat. Dah macam lanun.

Okay, masalah kulit kering ni disebabkan aku try pencuci muka jenama terkenal dari Jepun. Aku beli kat Watson. Kulit aku memang cerah lepas guna, tapi kering dan mula terkopek-kopek sampai kulit muka aku jadi merah. Aku tak serasi pakai produk tu. So, aku berhenti guna. Then member aku suggest beli produk water-based. Ada berlambak di Watson. Sekarang aku dah pakai produk water-based dan hasilnya, kulit aku lebih lembab, tak kemerah-merahan macam kena simbah air panas, tak gatal dan parut pun pudar. Aku masih guna toner Oxy untuk kempiskan jerawat dan Freeman facial scrub charcoal black sugar sampai sekarang sebab cepat hapuskan jerawat yang baru nak membesar. Mungkin sebab kos produk tak mahal- itu yang penting. Untuk mereka yang ada masalah macam aku, aku memang suggest korang guna produk water-based. Memang selesa sangat.

Antara produk yang aku pakai sekarang:

Image result for facial mask
Facial mask
Aku beli pelbagai jenama. Tapi aku suka pakai jenis aloe vera, 
honey ataupun rose. Sebab kulit nampak bersih lepas guna.

Image result for bio essence hydrate
Bio Essence Hydra Tri-Action
Pencuci muka ni tak memedihkan kulit langsung walaupun kulit muka
aku macam kena simbah air panas. Thanks for member yang suggest.

Image result for bio essence cool gel
Bio Essence Miracle Bio Water
Serius, memang sedap gila apply water gel ni kat kulit. 
Sangat segar dan langsung tak pedih. Bengkak kulit yang 
merah dah mula reda. From red to a bit pink. Okay lah tu,
nampak progress positif.

Mungkin lepas ni aku nak try water sleeping mask. Bila umur dah masuk 3 series ni, kulit lambat nak sembuh. Tak macam dulu. Oh, faktor usia~

@theMaGi2018

No comments:

Post a Comment