Monday 16 April 2018

Tasty Boramae Kimchi!

Image result for boramae kimchi
credits: Boramae Kfood FB page
Happy Monday, MaGians! Aku kembali untuk kemaskini entri. Sebelum ni pasal outdoor activity, sekarang pasal makanan. Kata orang, selain dari aktiviti luar pintu, makanan pun bagus untuk tambah positivity. Memandangkan banyak sangat isu spiteful, why not aku makan? 

Untuk kali ini, aku nak bawakan satu makanan yang biasa aku order sebelum ni. Then, aku tenggelam kejap sebab makanan ni special. Ada sekali tu langsung tak bukak order. Aku kuciwa tau. Kemudian, aku kembali lagi untuk meng-order makanan yang sesuai untuk buka selera aku yang tumpul sebelum ni. 

Say hi to Boramae Kimchi, handmade kimchi yang dibuat istimewa dari Kuching~

Saja nak bagi mukadimah, aku selalu curious nak tahu rasa kimchi lepas tengok banyak foodshow pasal Korea. Sebab kimchi tu warna merah dan merah ni membangkitkan selera makan. Kemudian, team Kimchi dari Kuching memulakan perniagaan kimchi based on Korean original recipe. Aku pun pesan la sebotol 500gram dan at the moment, aku rasa...ooo, kimchi is not so bad (lepas tu aku order another 500gram atas dasar ketagihan...)

As one of the earliest customer masa Boramae Kimchi baru nak kembangkan sayap dalam perniagaan, to be honest aku rasa kimchi ni agak masam. Then aku tambah sedikit madu untuk maniskan kimchi tu. After a year aku tak order (sebab team Boramae ni banyak cabang bisnes tau...aku pun pening nak rasa yang mana), recently aku buat pesanan kimchi 250gram dua botol sebab aku nak tengok progress kimchi dari segi rasa. Maklumlah, dah lama tak beli. Curious jugak macam mana rasa kimchi ni lepas tak makan setahun.

Sesudah itu, omaigadd...aku tak sangka, rasa kimchi Boramae ni memang banyak improvement! Serious, aku punya tastebud dapat bezakan kimchi before and after. things yang aku rasa kimchi kali ni sangat sedap ialah:

  • Rasa lebih mewah
  • Lebih pedas, emm...yummy!
  • Kurang masam
  • Rasa seafood agak menonjol (aku boleh rasa udang dalam tu)...aku memang yakin dalam kimchi tu ada udang
  • Potongan sayur yang tak terlampau besar dan tak terlampau kecil, just in appropriate size.
Bagi akulah (dalam keadaan aku yang tak berapa sihat ni), kimchi ni membantu untuk improve selera makan aku. With nasi panas and kimchi, itu pun dah cukup bagi aku. Memang worthy sangat aku repeat order. Memang aku akan repeat order lagi lepas ni. 

So, dari segi rasa? Mestilah A+! Aku suggest korang cuba Boramae Kimchi ni, rugi kalau tak rasa. For those yang ada kat Kuching, ada service COD okay. Aku tak kisah tambah RM5 untuk COD, as long aku dapat makan kimchi. Plus, Boramae Kimchi dijamin HALAL.

Look at me, viewers~


Berminat? Boleh whatsapp nombor kat bawah. Actually aku bukan promoter kimchi ni tau. Aku review sebagai customer (loyal customer, to be exact).

Boramae Kfood Facebook Page
Whatsapp: 014 2855728

@theMaGi2018

No comments:

Post a Comment