Sunday 8 April 2018

Zodiac Run @ Saradise

Pagi Ahad 8 April 2018, once again aku kembali berlari untuk acara larian Zodiac Run yang dianjurkan oleh The Loving Society Kuching. After berkursus 5 hari (attending classes, morning/afternoon activities, team building and so on + celebrating my belated brithday kat tepi pantai), Zodiac Run yang berlangsung di Saradise Kuching ialah my weekend activity.

FYI, Zodiac Run ialah seperti namanya. Bertemakan zodiak, baju rasmi untuk runners ialah simbol Aries iaitu zodiak pertama di dalam senarai. To be honest aku masuk acara larian ni sebab aku suka dengan baju Zodiac Run. Medal untuk peserta pun cantik. Malah, penganjur bagi free mobile phone armband untuk early birds.

Image result for zodiac run 2018 saradise
Suasana sebelum acara bermula (The Loving Society FB)

Route untuk Zodiac Run (Google Map)

Untuk Zodiac Run tahun ni, peserta tak dibahagikan kepada mana-mana kategori sebab larian ni khusus untuk 5 km. Aku ingatkan 3 km. Rupanya extra 2 km. At first aku tak dapat terima hakikat sebab penat lepas berkursus masih terasa sangat...huhu~


Macam ni la suasana masa acara berlangsung. See? Sempat lagi aku snap gambar.

Penganjur event ni sama dengan event pertama yang aku sertai awal tahun ni, Star Gate Run. Untuk larian kali ni, tak banyak goodies or free things (mungkin tak banyak sponsor). Tapi hadiah cabutan bertuah sangat menarik (3 hamper besar, berderet-deret basikal- sayang betul bib number aku tak bertuah). 
Sesi Lucky Draw daripada penganjur. Ramai yang tunggu sebab tengok basikal.

For my personal record, aku mula pada jam 6:35 pagi. Aku kembali ke garisan penamat pada pukul 7: 25 pagi. Kurang sejam, so pat on my back!


Kembali ke garisan penamat. Sebelum sampai, haruslah snap gambar dulu.

Bukti 5 km aku for Zodiac Run. Tak kisah la tak dapat hadiah lucky draw, as long aku dapat medal on time.


Sekarang, Zodiac Run dah selesai. Selepas ni, Viva Charity Run. Tak tahulah aku dapat pergi ke tak tapi tengoklah macam mana :)

p/s: aku demam lepas berlari 5 km...haha, tapi tak apalah, experience is priceless~

@theMaGi2018

No comments:

Post a Comment