Sunday 21 October 2018

EnviroRun Mydin 2018

Yeh, today is Sunday. Dengan tidak disangka-sangka, aku kembali berlari lagi untuk event EnviroRun 2018 yang bertempat di Mydin Tunku Vista Petra Jaya, Kuching anjuran Sarawak Energy dan Jabatan Alam Sekitar. Aku sebenarnya memang tak ada plan nak berlari tapi entahlah tiba-tiba aku terjebak ke dalam event kali ni. Yang paling 'best', aku didaftarkan untuk larian 7km. Bayangkan, aku tak berlari selama 4 bulan. Seriously? 

So, event ni bermula pukul 6:15 pagi. Aku rasa mungkin aku boleh buat 7km (walaupun aku dah rehat 4 bulan). Tapi kakak aku tak dapat follow 7km so dia mintak aku u-turn 3km je. Makanya, aku pun buat 3km. To be honest, kaki aku tak rasa apapun. Tak macam mula-mula aku join event 3km sebelum ni. Mungkin sebab aku dah biasa buat 3km or berat aku dah turun jadi 50kg. Aku rasa tahun depan kalau aku cukup training, aku nak try 7km untuk sekali lagi. Untuk larian hari ni, aku mula jam 6:20 pagi, habis 5 minit sebelum pukul 7 pagi. Itu pun aku lebih banyak bermain kat tepi jalan macam saiko. Kalau tak saiko, mungkin aku habis lebih cepat.

Lepas ni, aku kena ready untuk event tahun depan. Sekian saja laporan berlari-lari untuk kali ni, heheh~

Sebelum larian bermula

Larian bermula. Aku nampak sekolah lama aku

Stop kejap, mengimbau kenangan zaman sekolah

Laluan 3km dan 7km. Gambar ni bukti betapa santainya aku berlari pagi ni (sebab aku sempat lagi keluarkan henpon dari poket seluar dan ambil gambar)

Okay, sekarang dah u-turn dan on the way balik ke Mydin. Again, 'model' aku muncul lagi.

Akhirnya, sampai ke garis penamat dan enjoy tengok orang sertai Aerobathon

Okay, dah dapat medal ke-8 tahun ni. Time to rest and ready to run, next year~


@theMaGi2018

No comments:

Post a Comment