Wednesday 31 October 2018

Resepi Roti Goreng?


Oh Oktober, akhirnya bulan 10 terbang tak lama lagi. Bulan November akan muncul. Harap-harap murah rezeki dan lancar urusan aku.

Memandangkan few things berjaya diselesaikan dan hatiku berasa gumbira, maka aku pun memasak. Sebab bila tengah gembira, apa pun yang aku makan semuanya terasa sedap. Walaupun aku tak tahu apa yang aku masak.

So, di saat aku tengah gembira, aku siapkan makanan ni sebagai side dish aku. Roti goreng. Bahan? Senang je, aku pakai apa je yang ada kat dapur. Lama dah tak kongsi resepi ntah apa-apa ntah.

Okay, mari proceed>

Bahan-bahan (inti):
  1. Bawang holland, potong kecik-kecik
  2. Ayam kisar
  3. Telur ayam
  4. Sos tiram
  5. Pes cili
  6. Garam
  7. Serbuk kari
  8. Minyak masak
Cara membuat:
  • Tumiskan kesemua bahan di atas sehingga naik bau
  • Buangkan bahagian sisi roti bantal. Masukkan inti ke dalam roti. Kepitkan dan lekatkan dengan tepung yang dicairkan.
  • Kemudian, goreng sehingga garing.
  • Setelah siap, sedia dihidangkan.
  • Resepi inti boleh diubahsuai. Aku pernah letak kepingan cheese cheddar. Makan panas-panas, yummy~
Okay, sekian saja entri bulan 10. So, say hello to November!

@theMaGi2018

No comments:

Post a Comment