Sunday 24 February 2019

Delicious Halal Mooncake!

Hai, peeps! Hari ni aku nak promote satu produk yang aku beli dekat IG. Sebenarnya dah lama aku perati. Lama aku jenguk, akhirnya aku decide untuk beli kuih bulan halal dari IG @mooncakeproject. Aku dapat tahu pasal halal mooncake ni dari member aku di Facebook, so aku pun tengok-tengok dulu variasi mooncake yang ada. To be honest, aku memang suka makan mooncake dan selalunya aku beli di Giant masa musim kuih bulan. 

Bagi mereka yang curious tentang halal mooncake ni, korang boleh visit di IG beliau. Nak tanya pasal rasa, tekstur, harga, perisa, saiz? Okay, aku bagi penerangan ringkas.

Rasa
Tak terlalu manis, tak terlalu tawar. Just nice di permukaan lidah. Harmoni dan meriah at the same time. Aku bagi 4/5 bintang.

Tekstur
Tak terlalu kasar, tak terlalu keras. Nicely cut, aku tak struggle masa nak potong. Kakak and mak aku suka tekstur pandan telur masin. Aku pulak suka tekstur white bean dan kacang hitam. Aku bagi 4.2/5 bintang. 

Harga
Biasanya mooncake ni harganya berbelas ringgit. Yang ini, mampu dibeli. Tak mahal, range harga sekitar RM3-RM5. Aku bagi 4.5/5 bintang

Perisa
Ada banyak jenis. Ada pandan, pandan cadbury, pandan kuaci, white bean, pandan telur masin, white bean beryl's, kacang hitam, kacang hitam telur masin, yam almond, yam telur masin, coklat brownie. Untuk kepelbagaian perisa, aku bagi 5 bintang sebab customer senang nak buat pilihan. Actually hari tu aku pesan 4 perisa which is pandan kuaci (sebenarnya aku order pandan tapi pandan dah habis), white bean, kacang hitam dan pandan telur masin. Aku rasa aku fall in love dengan white bean, haha!

Saiz
Mooncake ini bersaiz S, tak puas pulak aku bila makan mooncake ni. Aku bagi 3.5/5 bintang. Kalau dia tambah variasi mooncake bersaiz M sekali sekala, menarik jugak. Tapi aku rasa saiz S ni elok juga untuk dikekalkan sebab sesuai untuk dijadikan gift dan harga pun mampu milik.

Okay, bagi sesiapa yang tertarik nak mencuba halal mooncake, jangan lupa jenguk IG @mooncakeproject by Nurashikin Azmadee or whatsapp +60132058101. Atau korang boleh visit Facebook halalmooncakeproject untuk baca review dari customer lain. Review ni membantu korang untuk pilih mooncake mana yang korang suka. Err, apa lagi yang aku nak tambah? Alah, kalau nak tahu lebih lanjut korang DM/PM je tokey dia.

Baiklah, sekian saja review aku. By the way, mooncake tu dah selamat diproses dalam perut aku. Sekian terima kasih! [ini bukan paid review tau, haha~]

@theMaGi2019

No comments:

Post a Comment