Monday 22 July 2019

Sarawak Run 2019

Holla gais! Aku kembali lagi di bulan Julai yang penuh dengan situasi ups and downs. Ya, begitulah hidup seorang manusia. Tak ada problem tak sah. So, untuk menenangkan brain and nerves and all sorts of hormones, aku sertai larian 5 KM Sarawak Run di Majlis Bandaraya Kuching Selatan (MBKS). Route kali ni okay, sangat okay. Masalahnya, dah 2 bulan aku bermalas-malasan. Makanya end result memang tak dapat dielakkan. Aku semput, aku lambat, aku sakit badan dan stamina ke laut.

Sarawak Run yang berlangsung pada 21 Julai (Ahad), bersempena  dengan Hari Sarawak pada 22 Julai which is today merupakan salah satu acara yang diadakan bagi meraikan hari tersebut. Di Sarawak, hari ni cuti umum. Aku manfaatkan hari ni dengan sesi hibernate yang sungguh cemerlang, tapi tak berapa bahagia sebab sakit badan tu masih terasa. For my personal record, 50 minit untuk 5 KM which means aku spend masa 10 minit untuk 1 KM. Inilah record paling tak baik untuk 5 KM aku, bayangkan kalau aku cuba 10 KM. 

By the way, aku rasa event ni starting yang baik selepas lama sangat malas dan tak fokus. Aku rasa macam tak normal. Now, it's time to back on track. Jadi diri sendiri, habiskan projek, kurangkan stres and be proud dengan ekzema di muka. Orait, sekian~

MBKS di waktu pagi, aku dan kakak aku baru je sampai.


Suasana pagi di starting point, ramai participants
kali ni.

Gambar ni aku ambil selepas aku lalu di checkpoint,
aku tak nak minum air. 1st time aku tak berhenti kat
checkpoint.

Gambar ni sebelum membelok ke simpang finishing line.
Aku dah semangat nak habiskan larian.

Finally, berjaya habiskan larian. Memandangkan aku tengah 
menghidap ekzema dan dah berapa hari aku tak pakai mekap 
kat muka so aku pakai mask untuk mengelakkan orang 
gerun tengok aku, haha!


Medal ke-6 and still counting. Doakan aku sihat
dan dapat berlari untuk bulan akan datang.


@theMaGi

No comments:

Post a Comment