Wednesday 25 September 2019

Jom Run Amazing Sarawak Run

Hai! Hari ni aku nak up last running event yang aku join tahun ni iaitu Jom Run Amazing Sarawak Run 5 km di MBKS, Kuching. Tapi seperti yang satu Malaysia dah tahu, Kuching antara bandaraya yang terjejas akibat jerebu. IPU mencatatkan kualiti cuaca sangat tidak sihat. Masa aku register event ni aku tak terfikir pulak bulan 9 nanti ada jerebu. Lagipun, bayaran untuk event ni sangat-sangat berbaloi, cuma RM18 untuk early-early bird. Dapat medal, dapat Tshirt dan dapat refreshment.

Bila tiba hari kejadian iaitu 22 September 2019 (pagi Ahad), dengan tidak disangka-sangka, hujan turun dengan tersangat lebat. Masalahnya, bau air hujan langsung tak segar. Macam bau asap. Bila sampai di perkarangan MBKS, diumumkan larian tu dibatalkan atas sebab jerebu dan hujan. Jadi, semua participants datang untuk collect medal, ambil sarapan pagi dan juga refreshments yang disediakan. Untuk event terakhir tahun ni, aku tak sangka aku dapat event dengan bayaran paling murah dan juga aku tak berlari langsung. 

At the end of the day, inilah event yang langsung tak mengeluarkan peluh tapi mengenyangkan perut yang lapar di pagi hari, hahahaha!

So tahun depan, aku rasa aku akan jadi sangat selektif- aku akan sertai event yang ada goodies yang menarik, Tshirt yang cantik dan bayaran yang berpatutan. Dengan rasminya, aku berehat dari berlari untuk tahun ni. Tahun depan aku sambung balik. See you in 2020~

Hujan macam ni, aku sibuk beratur nak minum Milo ais.

Peserta berpayung dan beratur untuk dapatkan medal
dan sarapan pagi

Tak merasa aku untuk sampai ke garisan Finish untuk event
terakhir tahun ni, kahkah!

Medal ke-8 tahun ni, 5 km jadi 1 km.

Dan medal ni medal paling kecik dalam koleksi aku.


@theMaGi2019

No comments:

Post a Comment