Monday 5 December 2016

Resepi Homemade Meatball with Mushroom Gravy & Cabbage

Hai gais! I'm back dengan resepi yang baru je aku try 2 jam lepas. Dan sekarang ni aku tengah update entri through phone. Sadly, Ulquiorra aku dah passed away dan aku belum cari pengganti. So, aku kena biasakan diri update entri guna phone.

Sekarang, aku nak share resepi mengarut 😀

Bahan-bahan Meatball:
1. Daging kisar
2. Bawang merah dicincang
3. Garam
4. Madu
5. Cili dipotong halus
6. Lada

Cara membuat:
1. Gaulkan semua bahan.
2. Perap setengah jam
3. Goreng sampai masak

Bahan-bahan Mushroom gravy:
1. Pes spagetti Prego
2. Cendawan butang dipotong empat
3. Bawang merah dan putih dipotong halus
4. Sos cili
5. Sos tiram
6. Sedikit daging kisar
7. Cili dipotong halus
8. Lada
9. Garam
10. Gula
11. Sedikit serbuk kari

Cara membuat:
1. Tumis bawang merah, putih, cili
2. Masukkan gula, garam, lada
3. Masukkan daging kisar, cendawan butang
4. Masukkan pes spagetti, sos cili, sos tiram
5. Masukkan sedikit serbuk kari

Ini la resepi mengarut aku memandangkan itu je yang ada kat dapur 😂

@themagi2016

No comments:

Post a Comment