Friday 23 November 2018

Majlis Gerakan Dekad Bahasa Kebangsaan 2018

Oh November, akhirnya aku berpeluang untuk update sesuatu untuk bulan ni..sebelum bulan baru menyusul. Memandangkan aku lupa nak cas bateri laptop dan aku lupa nak bawa charger balik rumah, so aku tak boleh tulis panjang, aku nak bagitahu yang aku dijemput ke majlis Gerakan Dekad Bahasa Kebangsaan di DeTar Unimas pada 22 November 2018 bersempena perasmian buku aku, Acang Merpati. Tak banyak aku nak cerita, sebab aku ni bukan jenis penulis yang suka duduk beramai-ramai dalam majlis. Kalau dijemput, aku cenderung nak lari. Sebab? Seronok dapat melepaskan diri dari segala bunyi-bunyian. Satu keajaiban sebenarnya bilaku dapat bertahan selama 3 jam.

Dipendekkan cerita, aku gembira sebab akhirnya buku aku dilancarkan secara rasmi. Ucapan tahniah untuk diri sendiri. Okey, aku tak nak buang masa, aku nak share gambar sepanjang majlis berlangsung.


Majlis bermula dengan bicara karya penulis Sarawak
(sumber dari FB)


Pelancaran buku penulis Sarawak untuk tahun ni


Senarai buku yang diterbitkan untuk tahun 2018


Goodies dari DBP


Jualan buku DBP bersempena dengan majlis


Kawan yang hadir untuk bagi sokongan


Buku-buku yang berjaya masuk dalam beg


Plus, dapat tandatangan penulis buku Tirani,
Hajah Beb Sabariah


Sesi pelancaran buku penulis Sarawak (sumber dari news.unimas)


Buku-buku yang dirasmikan (sumber dari FB)


Dan aku sendiri, yang dipanggil sebagai Encik Shield Sahran, 
sebab orang tak tahu siapa aku. Sejujurnya, aku tak kisah
pun. Haha~

@themagi2018



p/s: Aku nak ucapkan terima kasih kepada kakak tauke dan tauke biz Akhma Creation Appetite sebab sudi temankan aku ke majlis ni. TQ sebab tolong snap gambar <3

No comments:

Post a Comment