Monday 22 August 2016

20 Lagu Berunsur Feminis

Good morning, peeps! Back to Monday. Memandangkan aku duduk sorang, mengadap PC sambil merenung langit yang tak berapa nak biru, aku pun berhajat nak update satu entri. Tak ada kaitan pun dengan laporan cuaca. Aku just nak update pasal lagu-lagu feminis.

Ooo...tunggu kejap. Why aku nak buat entri pasal feminisme? Adakah aku seorang feminis? Aku sendiri pun tak pasti, terpulang pada korang nak judge. Tapi lagu-lagu yang berunsurkan feminis ni seolah-olah menyampaikan satu mesej iaitu: perempuan juga ada kuasa untuk menentukan, memilih dan membuat keputusan. 

Okay, aku tak nak tulis panjang sebab aku penat beberapa hari ni. So, let's proceed dengan lagu feminis feveret aku.



Grace- You Don't Own Me (ost Suicide Squad). 
Lagu asal; dinyanyikan oleh Leslie Gore dengan tajuk yang sama.

Meghan Trainor- No

Britney Spear- Stronger

Shakira- La Tortura

Blu Cantrell- Hit 'Em Up Style

Gwen Stefani- Hollaback Girl

Christina Aguilera- Can't Hold Us Down

Christina Aguilera- Fighter

Destiny Child- Survivor

Nancy Sinatra- These Boots Are Made for Walking

Sia- Titanium

Katy Perry- Roar

Icona Pop- I Love It

All Saints- Rock Steady

Beyonce- Run The World (Girls)

Demi Lovato- Skyscrapper

Destiny's Child- Independent Women

Lady Gaga- Born This Way

Natasha Beddingfield- Unwritten

TLC- No Scrubs

Meghan Trainor- All About That Bass


Oo...satu lagi. Walaupun lagu ni bukan feveret tapi lagu ni ada elemen girl power.

Idina Menzel (Frozen OST)- Let It Go


@themagi2016

No comments:

Post a Comment