Sunday 13 November 2016

Travelog III: Menjelajah Serdang

Oh yeah, aku datang lagi...with the third entry. Kalau korang tanya, apasal tak tulis je semua dalam satu entri. Eh, tak boleh. Tak saspen macam tu. And ni bukan pasal saspen, internet aku ni tak cooperate sangat. Macam biskut chipsmore. So, adalah lebih afdal kalau buat entri ke-3. But this time, aku tinggalkan cerita KL and Aquaria. We proceed with the next chapter.

And so we began our journey at Serdang. Just FYI, cuma sekali je aku pergi ke Serdang. Parent aku tak pernah pergi sana, adik aku tak pernah pergi sana. Kakak aku...maybe dia pernah lalu kot. Aku tak tahu. But still, our arrival to Serdang telah dibantu oleh driver UBER. To all Ubers yang membantu kitorang masa trip di Serdang. Trimas so much! Fee sangat berpatutan.

During our trip to Serdang, kitorang stay kat hotel 
iHome Boutique kat Seri Kembangan. Hotel ni cantik.
Bilik kemas, toilet cantik. Untuk family room,
harga semalam RM120, deposit RM50.

Lepas check-in bilik, kitorang rehat jap and borak-borak
All of a sudden, kitorang decide ke The Mines. Kat sinilah,
aku tershopping lebih. Dan kat sinilah, kitorang boleh sesat
tak jumpa jalan keluar. Uhuhu~

Then, kitorang balik hotel dan bersiap nak ke MAEPS,
Serdang. Excited nak pakai baju baru. Thank God, 
urusan kitorang dipermudahkan dengan teksi UBER.

Habis je urusan kat MAEPS, adik aku kata dia nak tengok Putrajaya. Aku paham, dia dah amek jubah konvo, mesti la nak photoshoot kat tempat best. Jadi, kitorang pun naik teksi UBER and singgah ke Putrajaya.

Sebelum ni aku tak sempat nak buat photoshoot
dengan jubah konvo and mortarboard aku. So, aku
pinjam mortarboard adik aku. At least, hajat tertunai

Antara masjid favourite aku, Masjid Putra

Berwefie dengan adik aku...and bangunan
ikonik kat belakang


Lepas penat ke sana ke mari jadi jurugambar adik aku and bekejaran dengan anak buah aku si Iman tu, it's time to leave. Badan dah penat, Perut pun lapar. Mujurlah ada restoran Al-Hameeds kat sebelah hotel. Jadi kitorang pun makan malam kat situ before we rest our back.

Ni dia, menu makan malam aku. Rojak pasembor.
Sedap, aku memang puas hati.

Ice-blended durian belanda pun sedap. For those yang stay 
kat Seri Kembangan, aku suggest tempat ni untuk makan. 
Makanan sedap, kedai bersih, harga berpatutan dan
servis pun cepat.



Ada lagi ke yang aku nak update? Oh, kena tengok travelog's last entry :)

@themagi2016

No comments:

Post a Comment