Sunday 13 November 2016

Travelog IV: Babai, Kuala Lumpur!

And now, the last entry untuk travelog kali ni...kembara kitorang membawa kitorang kembali ke MAEPS, Serdang pada 08 November 2016/Selasa. Hari konvokesyen adik aku. Seawal pukul 11 pagi kitorang check-out bilik and tumpang simpan barang kat iHome Boutique. Nasib baik staf dia jaga barang kitorang. So dalam ruangan entri ni aku nak express rasa terima kasih yang tak terhingga sebab staf tu bantu kitorang jaga barang sebab majlis konvokesyen IPG tu mula pukul 3 petang and selesai pukul 6 petang. Tak tahu nak describe rasa penat tu. Bila urusan adik aku dah selesai, timbul pulak konflik tak dapat keluar dari MAEPS sebab tak ada transport. Teksi penuh, UBER pun penuh. Aku rasa macam nak menjerit tanpa sebab kat Perdana University...

Thank God, one UBER driver bagi respon dan jemput kitorang. Masalahnya, driver tak jumpa Perdana University. Kitorang beredar tinggalkan MAEPS sekitar pukul 8 malam. Serious penat gila. Lepas tu singgah iHome amek barang dan gerak terus ke KLIA2. Serious, aku rasa nak tumbang. Dah tu, aku punya reservation kat Tune Hotel expired pulak sebab lambat check-in. 


But then...Thank God, urusan dipermudahkan. Kitorang dapat 
check-in 2 bilik kat Tune Hotel. Bilik 310 dan 311. 
Omaigad, cantik gila bilik hotel. Aku rasa macam nak tido terus

Tapi aku dah janji ngan member yang nak jumpa aku. So we date sekejap kat KFC. Sembang- sembang, borak-borak. 

Suasana kat airport KLIA2 sebelah malam. Tenang,
sejuk....terus hilang segala kegilaan aku malam tu.
Thanks Fatimah sebab ajak aku melepak kat situ

Kemudian, mak aku call. Suruh balik hotel. Then aku sedar jam dah pukul 11 malam. Jadi, aku pun balik ke Tune Hotel, lepak kejap kat lobi ngan member aku dan lepas tu baru la aku balik ke bilik. Again, omaigad...bila aku baring atas katil...terasa urat kaki aku kejung semacam. Entah bila, aku pun tertido and wakeup call pukul 4 pagi.

Pada 09 November 2016/Rabu, it's time to pack our things. Masa
untuk bergerak tinggalkan hotel.

 
Macam ni la suasana kat airport pukul 6 pagi.
Sejuk gila

Lepas tu, kitorang gerak ke airport KLIA2 yang terletak
tak jauh dari Tune Hotel. Macam ni la suasana sunrise
kat airport

Satu lagi sunrise view dari balkoni KFC

Kemudian, kitorang breakfast kat Hometown
Hainan Coffee. Lemonade syrup with lychee ni
nampak simple je tapi sedap. Harga pun 'sedap'.

Ni dia, satu lagi menu 'sedap' di antara menu lain yang kitorang pesan. 
Total payment agak mengejutkan, over a hundred. Tak pernah aku 
sarapan pagi semahal tu. But adik aku yang bayar, sekali sekala katanya.


And finally, kitorang pun naik flight back to Kuching pukul 9.05 pagi. Walaupun cuma beberapa hari, banyak tempat kitorang pergi. Banyak jugak le pitih terbang.

Bersalah pulak rasanya bila terbeli banyak. 
Awal bulan lagi ni...huhu~


Tapi bantal Tune Hotel ni aku tak menyesal beli.
I only sleep at Tune Hotel, hotel ni memang best.


Bila dah sekali pergi vacation, aku dah plan nak terbang lagi.

@themagi2016

No comments:

Post a Comment