Sunday 31 December 2017

1st Geng Trip: Oh Malacca!

Yeah, sekali lagi! Aku kembali menghantui korang dengan entri vacay aku yang seterusnya. Seperti yang aku mention di entri sebelumnya, pada 24 Disember right before Christmas Eve, kitorang decide untuk meneruskan trip ke Malacca. Sebenarnya aku tak tahu Melaka jadi tuan rumah untuk perayaan Krismas open house tahun ni. So masa kitorang pergi sana, pelancong memang bersepah di sana-sini (termasuklah kitorang). Back to 2008 aku pernah pergi Melaka masa study dulu-dulu, tapi aku lagi suka Melaka yang sekarang. Meriah, ceria dan best part is aku tak pokai macam zaman study dulu. So, haruslah aku bershopping.

Apa yang selalu menarik perhatian aku pasal Melaka ni ialah tempat-tempat sejarah yang wujud bersebelahan dengan pembangunan moden. Aku memang suka bab-bab sejarah ni. Kalau korang gelar aku batu bersurat pun aku tak kisah, hihi. Dalam masa yang sama, pergi bercuti with kawan-kawan ni lebih seronok sebab ada partner-in-crime untuk buat kerja gila.

Ini dia, momen menggila kitorang. Harap-harap boleh buat lagi kat tempat lain...hahaha~





Moment of the year, aku patut bagi award untuk gambar
ni. Sebab? Cuma kitorang je yang terlentang macam ni
kat tengah padang Dataran Pahlawan. Other girls mampu 
jeling je sebab malu depan bf n encik somi.

Ada cerita di sebalik gambar ni. B4 kitorang dapat
bergambar kat sini, terpaksa tunggu giliran sebab
ramai sangat pelancong dari China.

Kemudian, pelancong China tu bergambar dengan kitorang
sekali. Sikit lagi nak tergolek 'I Love Malacca' tu...haha

Dan ini dia gambar terakhir kitorang with pelancong China.
Nimen xiexie ni sebab menggila bersama kitorang ^^

Last picture bertiga sebelum kembali ke
Dataran. Orang belakang acah-acah Titanic.
Orang sebelah acah-acah Dato CT. Dan aku
pulak acah-acah Davy Jones.


Okay, trip ke Melaka dah settle. Melaka meriah sepanjang malam. Kitorang pulang sambil menikmati keindahan lampu berkelip tanda Christmas Eve masih berlangsung. Still, vacay kitorang masih belum selesai. Ada satu lagi mission yang belum accomplished which is?

Sunway Lagoon!

@themagi2017

No comments:

Post a Comment