Monday 8 April 2019

PBAKL 2019 TRIP: Hari Terakhir~

Okay, Saturday 06/04/2019-hari terakhir ni tak ada benda yang aku nak share. Bangun pagi, kemas beg. Kawan aku si Fatimah hantar ke airport. Lepas sampai kat gate departure, terus ke section wrapping. Kasi bungkus beg yang entah berapa kilo tu. Lepas tu, merayau cari makanan. Singgah kat Family Mart. Sambar onigiri beberapa bijik. Lepas tu kawan aku tolong bayarkan. Lepas tu kitorang pergi tengok boarding and cari mana gate balai berlepas. Kemudian kitorang pun kata- "OMG, K14! Memang kena berlari lepas ni!"

Lepas tu kitorang rush pergi machine self check luggage. Kemudian heret beg ke drop luggage section area S. Scan barcode, timbang beg (nasib baik tak terlebih berat). Lepas tu, peluk-peluk kawan aku si Fatimah tu macam kitorang nak naik haji. Kemudian, polis check IC, beg, diri sendiri, yada-yada-yada~ Dan sesudah ambil barang, kitorang pun buat larian pecut. Ah, serius jauh nak mampus! Sia-sia aku makan banyak sepanjang trip kat KL, semuanya tak sempat nak jadi lelemak~

Sampai je kat K14, aku rasa semua orang perasan yang aku dengan kawan aku baru lepas berlari. Nasib baik kitorang sampai tepat pada masanya. Tak sampai 5 minit duduk, kitorang dah dengar announcement. Just like that, masuk dalam pesawat. Few minutes later, KL pun ditinggalkan. Bila rush macam orang gila kat airport, aku rasa macam tak nak pergi trip. Penat gila. Tapi bila dah balik, seronok pulak bila ingat semua kebodohan tu, hahaha!

Tu la orang cakap. Duit habis tak apa. Boleh cari. Boleh kumpul sikit-sikit. Tapi pengalaman tu berharga. Harap-harap ada rezeki pergi trip ke tempat lain lepas ni. Emm, ada gambar tak untuk last day di KL?

Ini je yang ada, huhu~
Btw, happy birthday untuk kawan aku (8 April).
Maap la kita selpi masa ko tengah telan sandwich.
Ko dah tua, sama-sama la kita menjadi tua. Kahkah!


@theMaGi2019

No comments:

Post a Comment