Sunday 9 November 2014

Weekend Walking: Ku Lari ke Pantai

Petang Ahad, aku sibuk menyeru semangat Cinta dalam AADC. Berpuisi nak ke pantai, kononnya. Maka aku pun lari ke pantai, tapi aku tak berteriak pun. Petang yang indah ni tak perlukan jeritan dari aku, buat bising je. Lagipun, tengok laut dapat pahala free. Siapa yang tak nak?

Seterusnya, aku pun berlari ke pantai. Berlari anak jew~

Nak tunjuk sikit rupa pantai dan laut, tempat berlibur orang ramai.
The lines, the curves and the strokes at the beach, semuanya
menyenangkan hati. 

Yang ni part menenangkan perut. Ada macam-macam yang dijual kat gerai.
Ni aku n kakak tengah serius membuat pilihan bijak. Barang2 banyak naik harga,
naik seposen pun dikira bahaya.

Menengok orang kiri kanan. Ada yang menyuap anak, ada yang survey
menu, ada yang membayar, ada yang berlari terus ke pantai sana. Dan aku?
Terus menengok orang, tengok orang ni seronok.
Selesai beli barang. Beli jeruk, jambu batu, ABC, jagung susu dan 2 ice blended.
Tapi ada two things yang nostalgia sangat which is...
Ini dia..yes, candy monster or monster candy. Tak kisahlah
macam mana nak sebut. Gula-gula ni kalau masuk dalam mulut,
konfem warna lidah bertukar warna. Tadi lidah aku jadi kaler hijau.
KLMJ aku teringat zaman sekolah rendah...gitew~
Yang ni pun bubble gum dari zaman sekolah rendah. Bila
nampak bubble gum ni kat gerai, terus teringat dengan sekolah.
Actually zaman sekolah aku bukannya best sangat pun but still,
ada kebahagiaan di situ.
Berehat sambil lunjur kaki di tepi pantai. Angin laut terus ke muka,
semua problem dalam kepala seolah-olah diheret keluar lalu dicampak masuk ke
dalam laut dan terbenam bersama ikan-ikan. Sampai begitu sekali metafora
aku...hahaha!
Dan sebelum balik, aku santai makan jeruk until the last one.
Eh, tunggu kejap. Apa nama buah ni eh? Apa nama belimbing ni?
Belimbing segi? Tak kisahlah, asalkan boleh makan.

p/s: Waiting for the next travel :)

@themagi2014

No comments:

Post a Comment