Wednesday 18 October 2017

5 Kpop Songs: Terapi Muzik

Selamat pagi, visitors. Jam menunjukkan pukul 10 pagi, suasana kat tempat kerja pun tenang. Tapi dalam otak ni, Tuhan je tahu. Berserabut fikiran aku, tengok mee goreng dalam mangkuk pun rasa rimas semacam. Tak disangka-sangka, penghujung tahun macam ni banyak betul dugaan dan cabaran. 

Ok, aku tak nak cakap banyak. Memandangkan banyak benda yang aku kena selesaikan sebelum the end of this year, aku nak share sikit terapi muzik yang aku dengar. Based on tajuk entri kat atas, korang selalu kaitkan kpop dengan muzik rancak. Tak jugak. Kenapa aku perlukan lagu kpop sebagai terapi muzik? Mesti ada yang cakap- "bukannya ko paham pun bahasa korea..." Sebenarnya, itulah tujuan aku dengar lagu korea. Aku bukannya nak paham pun lirik lagu tu, aku nak dengar muzik. Aku nak dengar rhythm lagu tu je. Itulah terapi muzik bagi aku. And if ada yang cakap- "ko cakap kau dengar lagu bukan nak paham lirik kan? Kenapa kau tak dengar lagu arab ke, jepun ke, perancis  ke, jerman ke?" Okaylah, nanti aku share lagu arab, jepun, perancis, jerman yang ada dalam playlist aku. Mesti ramai tak sabar, menjerit-jerit nak tau tajuk lagu tu semua *rolling eyes~

Now, aku share beberapa ketul lagu yang aku dengar sejak kebelakangan ni. Harap korang pun suka.

Heize ft. Dean- And July
Sedap muzik lagu ni, boleh ulang banyak kali. Tak jemu dengar.

Heize- Don't Know You
Lagu ni pun nice, aku memang suka lagu jenis macam ni.

Mad Soul Child- Ask
Bila dengar lagu ni, sedap je rasa kepala. Sekali sekali nak juga
tenangkan otak dengan lagu yang lebih soft.

Primary ft. ChoA Iron- Don't Be Shy
Rentak lagu ni agak playful, jadi elok untuk add up mood untuk
jiwa yang tengah kacau.

Primary ft. Gaeko & Zion T- See Through
Rentak lagu ni lebih playful dari lagu kat atas. Sesuai untuk
cari mood ataupun masa tengah rehat hilangkan penat.


(Moonlight Paradise) Jannabi- Cuckoo *UPDATE
Aku update satu lagi lagu yang aku suka dengar sejak
kebelakangan ni sebab muzik and suara penyanyi tu happy
gila. Mood aku yang sering ke laut ni sekelip mata je balik ke
darat semula. Btw, lagu ni OST Second Twenties.



@themagi2017

No comments:

Post a Comment