Sunday 1 October 2017

Produk Kecantikan Yang Patut Anda Cuba II

Hai Oktober! Tak sangka betul, aku tak sempat nak update blog untuk bulan September. Banyak kena catch up. Jadi untuk entri pertama bulan ni (yang sepatutnya dibuat untuk bulan 9), aku nak bagi list produk no-paraben yang aku tengah guna dan dapat kesan yang baik seawal seminggu. Benda baik kenalah kongsi, kan?

Okay, entri ni tak panjang. Korang takkan bosan...hahaha~


Image result for hiruscar anti-acne pore purifying cleanser
Credits: Health and Trend
Hiruscar Anti Acne Pore Cleanser ni adalah option selain produk Cetaphil. Harga tak mahal sangat, below RM30. Dah almost sebulan aku pakai produk ni, rasa gatal-gatal kulit akibat jerawat berkurangan. Kulit rasa lembap setiap kali cuci. Kesan jerawat pun tak ketara sangat. Dan aku cukup yakin dengan produk ni sebab no-paraben dan juga free sulfate. Baru-baru ni aku perasan produk ni dapat sambutan dan cepat habis kat Watson. So, aku terus beli botol kedua sebelum cleanser aku habis. Btw, aku dah tak guna Oxy Ultimate dan Oxy Botanical tu sebab kulit aku dah tak serasi.


Image result for st ives blemish control apricot scrub
Credits: Target.com
Produk St. Ives ni memang terkenal sebab guna bahan semulajadi dan semestinya, no-paraben. Apa yang buat aku tergerak hati nak cuba scrub ni sebab ramai yang bagi komen positif. So aku pun cuba. Dalam tempoh seminggu, kulit aku jadi lebih elok dan rasa lebih lembut. Tapi tak boleh pakai selalu la sebab scrub ni jenis deep. Kalau scrubbing hari-hari, kulit boleh jadi kering. But still, aku puas hati sebab nampak kesan positif. Harga pun below RM20.

Image result for azanis serum
Credits: lazada.com.my
Azanis Scar Serum ialah produk parut yang aku baru cuba. Belum sampai sebulan pun aku apply kat muka. Aku try produk ni bila baca testimoni customet lain yang bagi respon positif. Bahan-bahan serum ni pun dari bahan botanikal dan bau pun sedap macam bau coklat. Setakat ni, bekas parut aku yang degil tu memudar tapi taklah terus ghaib macam tu je. Tapi sekurang-kurangnya ada kesan positif. Cuma, bila apply produk ni seboleh-bolehnya letak sikit je sebab kalau letak banyak rasa oily sangat dan kulit muka rasa tak selesa.


Image result for mary kay botanical sunscreen
Credits: marykay.co.uk
Mary Kay Botanical Effects Sunscreen/Moisturizer antara produk Mary Kay yang aku tengah pakai sekarang ni dan terus terang aku cakap, produk ni memang sangat ohsem. Hari tu aku ada aktiviti sukan dan aku apply produk ni, masalah sunburn selesai 100%. Selain melindungi kulit dari cahaya matahari berlebihan, produk ni juga bertindak sebagai pelembap. Kulit muka terasa sejuk, mekap yang diapply selepas pakai produk ni pun tak bercapuk dan tahan sampai petang. Apa yang paling best? Produk ni boleh di-apply kat tangan selain dari muka. Harga produk ni below RM60 (agak pricey sikit) tapi berbaloi.



Image result for moist diane hair treatment extra vital
Credits: hishop.my
Moist Diane Extra Vital Hair Treatment ialah produk rawatan rambut yang aku baru cuba. Selalunya aku update pasal produk muka, untuk entri kali ni aku nak suggest produk rambut. Rambut pun sama penting dengan muka. To be honest, bila aku try produk ni untuk pertama kali, aku terus falling in love. Rambut terasa lembut, senang diurus, lembap dan wangi. Lepas ni aku rasa aku nak try semua produk Diane sebab setiap produk disertakan dengan Moroccan Argan Oil. So tak payah letak minyak rambut lagi kat kepala.


@themagi2017

No comments:

Post a Comment