Monday 25 November 2013

Pagi di Santubong Waterfront

Semalam, aku pergi bergumbira di Kampung Santubong dengan family. Kebetulan ada program NKRA PDRM, kitorang bertolak awal pukul 7. FYI, kampung di kawasan Santubong ni banyak (e.g: Kampung Buntal, Kampung Lumut etc). Tapi, kitorang pergi satu kampung yang berdekatan dengan Santubong Waterfront, kawasan yang baik untuk merenung masa depan..he2.

Santubong Waterfront ni sebenarnya tambak laut yang ditambahbaik, menjadi kawasan rekreasi penduduk kampung dan orang luar yang sukakan bunyi desiran air di gigi pantai. Ohsem aku katakan, kawasan ni bagus untuk menimbulkan perasaan tenang bagi orang yang stres (macam aku?). Even (to be honest), kawasan ni memang perlukan tong sampah awam sebab ada spesis yang makan main campak sesuka suki hati diorang, tempat ni menarik sebab berdekatan dengan Pulau Kera yang legend, dari jauh korang boleh nampak DCove dan pesisir kampung Pasir Pandak dan jeti2 nelayan yang viewable (ada ke term ni?) Kesimpulannya, tempat ni sesuai untuk photographer bereksperimen dengan HDR, makro dan all kinds of photography anecdotes...

Inilah gambar yang aku kejar dan tangkap semasa di Santubong Waterfront (guna hp je)

Ini dia, kucing Kuching. Sangat cumel dan pemalas di pagi hari
Santubong Waterfront yang oren, amek mood pagi yang segar gitew~

Kemudian, aku pergi menangkap bunga. Entah, bunga kembang pagi kot?

Bila aku toleh ke belakang, aku nampak ni. Kabus pagi yang ohsem.
Lepas tu, aku jalan2 di tepi pantai yang indah (dah macam lagu...)
Terjumpa hidupan ni di tepi pantai. Tak tau apakah itu, sejenis ranting, barangkali?
Seterusnya, aku berjalai-jalai sampai ke sini, di tepi tambak
Sekali lagi, gambar laut dengan tunggul pokok
Last sekali, gambar kaki aku dengan kasut yang cantik (saja nak promot)
p/s: Semalam best gilos. Selepas bermain2 di pantai, kami makan2 di D11. Aku rasa aku tak perlu repost D11, aku dah buat entry tu sebelum ni. So, setakat ni jew..babai~

@themagi2013

No comments:

Post a Comment