Tuesday 26 November 2013

Skool Bumps: Komik dan Hobi Sampingan

Hari ni, genaplah 2 tahun aku blogging dan jadi blogger. Oh yes, blog aku tak hebat macam blog yang lain. Blog aku cuma tempat untuk aku mengarut dan mencarut. Untuk ulang tahun yang ke-2, aku siapkan komik aku yang terperap dalam reban folder sejak sekian lama. Aku memang sangat suka sketching tapi bila sebut pasal digital sketching, cit~ aku jadi malas. Jadi, berlalulah hari2 emas macam tu je, menunggu hasil yang seciput. 

Idea tu dah lama muncul, sejak dari tahun 2006. Awal2 tu, aku nak buat full tapi aku diserang penyakit malas, tak cukup material dan zero basic pasal komik, aku pun buat komik tu ikut suka aku. Well, aku bukannya nak hantar pergi bertanding pun. Selepas komik ni siap, adik aku suggest untuk buat komik strip. Since aku dah buat sedikit penerangan dalam jilid ni so aku pike, why not aku buat komik strip lepas ni? Adik aku dah bagi few ideas dan aku dah establish watak2. Aku harap, aku tak malas untuk continue jilid 2. Skang, barulah aku tau macam mana komikus kat luar sana bekerja. Trimas & kudos untuk korang semua.

Err, inilah dia raw comic dari aku. Harap korang tak muntah.
(copyright MaGi2013)

klik imej untuk view lebih besar







































No comments:

Post a Comment