Wednesday 10 June 2015

Cara selesaikan masalah DNS Probe

Akhirnya, dah masuk entri ke-10 bulan June. Cukup kuota, bolehlah aku rehat panjang sampai Hari Raya. Bulan puasa tak lama lagi, lebih baik aku spend mencari Tuhan dari mencari Internet (hihihi~)


Bila sebut pasal cari Internet, sekarang aku buat tethering dan jadikan hp aku (Sony xperia edual je) sebagai hotspot. Tak payah pakai broadband, tapi biasalah, bateri hp cepat habis. Dan masalah lain yang aku terpaksa hadap ialah DNS probe finished no Internet. Pelik, line dah ada tapi Internet tetap tak dapat pakai. Apa yang paling tak best, aku tak pernah kena penyakit ni.

Adik aku bagi solution:
  1. Pergi Start dan klik run
  2. Taip ipconfig dan klik OK

Bila aku try, terus dapat guna Internet. Tapi bila aku tengah update blog, tiba-tiba sekali lagi keluar DNS probe finished no Internet. Stress!


Adik aku bagi satu lagi solution:
  1. Pergi ke Wireless Network Connection
  2. Disconnect internet
  3. Lepas itu, cuba connect internet sekali lagi
  4. Pergi Start dan klik run
  5. Taip ipconfig dan klik OK
Akhirnya, masalah selesai. Saya manyak hepi. Bagi sesiapa yang berdepan dengan masalah ini untuk kali pertama dan cuak tak tahu nak buat apa, boleh try cara ini. Mudah-mudahan korang berjaya :)

@themagi2015

No comments:

Post a Comment