Saturday 24 May 2014

Testing Instagram Widget

Selamat Sabtu, tak ada benda panjang2 atau ilmiah nak dimasukkan dalam entri. Hari ni aku nak leisure je. Then aku stumble on Lyssa Faizureen punya tutorial...betul ke spelling nama blogger ni? Sejak dua menjak ni aku agak ber-insta2, entah hape yang aku post. Jadi aku ingat aku nak link blog ngan Instagram aku. Well, aku dapat code, aku klik HTML/Java button dalam layout, aku pasang link dan aku off private. Maka terpasanglah widget itu di dalam blog aku. Korang bley refer kat sidebar. Actually cara si Lyssa ni lebih mudah dari tutorial lain (so, trimas Lyssa for ur info). Yang lain tu banyak sangat step, mual aku.

Makanya, ini la HTML code yang aku copy dari Lyssa punya blog:


<center><center><a class="followgrambutton" username="id username" rel="232149750"
href="http://followgram.me/id username">Follow @id username </a><script type="text/javascript"
src="http://widget.stagram.com/in/id username/?
s=70&amp;w=2&amp;h=2&amp;b=1&amp;p=5" allowtransparency="true"
style="border:none;overflow:hidden;width:169px;height:154px" frameborder="0"
scrolling="no"></frames>
</center>


Yang kaler merah tu korang bley ubah ikut id username korang, yang biru korang bley adjust tinggi-lebar. Skang ni aku just testing mesting pasang widget ni. Katanya dalam observation gitew. Kalau aku suka, lama la hayat Instagram dalam blog ni. Kalau aku tak suka, good-bye my lover. Kepada blogger kat luar, yang aktif berselfie dan Instagram penuh dengan gambar duckface korang, try la code ni, bergumbiralah dan kongsi ke-best-an korang. Let picture talks on your behalf.

Basically aku suka gak ber-insta ni even aku bukanlah kaki selfie (retired since 2012). Inilah dunia teknologi, bila camera is available dan sharing is caring, alam maya kini bertimbun dengan hasil seni manusia. 'Gram' terlalu kecik untuk Insta, mungkin Instagram akan bertukar menjadi 'Instakilo'.

Err, aku nak wat entri pasal gambar vintaj nanti. Now? Masa untuk bergolek-golekkan...hepi Saturday!

@themagi2014

No comments:

Post a Comment