Monday 28 December 2015

Hobi: Kumpul Figurine

Hai, peeps! Uwaah, macam berkurun rasanya tak bersihkan habuk dalam blog. Selalu tak ada kesempatan nak mengarang entri sebab aku tak siapkan lagi manuskrip. Bengang ni, tahun baru tak lama lagi tapi kerja belum sampai 50%...ergh~

Tapi, sebelum tahap bengang aku sampai ke tahap kemuncak, haruslah aku menenangkan diri sendiri dengan hobi aku yang tak terkira banyaknya. Aku ni jenis curang, suka tukar hobi. Setelah sekian lama tak membeli  figurine (bukan figura kereta), aku tergerak hati nak mulakan semula hobi ini. 

Selalunya, sebelum aku nak selitkan gambar dalam entri, aku suka bercerita bab sejarah sesuatu benda. Tapi entri kali ni aku malas nak tulis sebab kepala aku dah sarat dengan sejarah lain. Jadi, aku nak terus selit gambar dan merepek di hujung tahun. Dear December 2015, I will miss you bebeh. Untuk Januari 2016 yang bakal tiba tak lama lagi, berilah segala rahmat, rezeki dan kesejahteraan dalam hidup kita semua (Amin~)

Okey gambar...masa untuk selitkan dikau di sini.

Little Dinosaur

Tahun kewujudan: sekitar 1993
Aku tak pasti toy ni apa sebenarnya-
bukan spesis Lego, apatah lagi spesis
mainan biasa. Mungkin mainan DIY. Tapi
aku suka gila pulas kaki dinosaur ni.


Little Kiddo
Tahun kewujudan: sekitar 1995
Patung kecik ini diperbuat daripada manik.
Lengkap dengan kaki, tangan, juntaian rambut
topi dan kain skirt. Kalau aku tak silap, kawan
kakak aku yang buat. Tapi sila jangan buat
tempahan- sebab kakak aku gagal menjejaki
kawannya itu sampailah ke hari ini.


Little Sasuke
Tahun kewujudan: 2006
Aku beli Sasuke kecik ni masa aku duduk
di Sibu. Ada satu kedai gift di Wisma Sanyan
(Blue & White nama kedai tu kalau aku tak
hilang ingatan). Masa tu geng aku suka tengok
Naruto jadi aku pun beli la satu untuk
menunjuk-nunjuk (riaknya aku masa dulu..)


Little Naruto
Tahun kewujudan: 2006
Naruto kenit ni aku beli selepas aku beli Sasuke
(selang beberapa minit je). Patung Naruto ni memang
sangat kecik, nak berdiri pun susah sebab kepala
lagi besar dari kaki. Dia ni sesuai jadi keychain je.


Little Jack Skellington
Tahun kewujudan: 2007
Jack kecik ni pemberian geng aku masa di bangku
sekolah. Aku tak tahu apasal dia bagi, tapi aku
terima hadiah dia sebab aku memang suka Jack.
Even sampai sekarang aku masih enjoy dengar
lagu NBC sambil menaip hikayat. Ohsem rasanya.


Little Trooper
Tahun kewujudan: 2015
Trooper kecik ni bersempena dengan filem
Star Wars yang release tahun ni. Wajib dapatkan
figura berkaitan dengan Star Wars. Untuk memenuhi
keinginan, aku beli Lego (tak ori) Trooper, siap dengan
helmet, lightsaber, dan senjata api. Sekarang Trooper ni
bertugas jadi pak guard bilik aku.


Little Vader
Tahun kewujudan: 2015
Yang ini aku beli serentak dengan Trooper. Inilah
antagonis kegemaran aku (sebab suara dia macam
orang pakai topeng skuba). Seperti kenyataan di atas,
set Lego ni (tak ori) dilengkapi dengan helmet, lightsaber
dan senjata api. Vader kenit ni berganding bahu
dengan si Trooper untuk jaga bilik aku.


Sekian Disember. Itu je yang dapat aku taip untuk
entri terakhir bulan Disember 2015. Tahun depan kita
jumpa lagi. Have a nice day with MaGi!

@themagi2015

No comments:

Post a Comment