Sunday 20 December 2015

Sunan Cinta Nan Sakti!

Happy Ahad! Lega rasanya dapat berehat di hujung minggu. Lepas menonton Kill Bill Vol.2 pagi tadi, aku tergolek tidur dan buang stres dalam mimpi. Now, masa untuk mengarang entri.


Oh, semalam aku pergi MPH Plaza Merdeka. BTW, aku dah beli karya terbaru Ramlee Awang Murshid- Sunan Cinta Nan Sakti. Bukan main susah aku nak dapatkan buku ni, aku try pesan buku ni melalui member yang berkemungkinan pergi ke pesta buku Karangkraf. Tapi member sibuk, aku pun cari ikhtiar lain. Dikhabarkan buku ni available di kedai-kedai buku Popular dan MPH selepas tamat pesta buku Karangkraf tapi as always, buku belum sampai.

Entah macam mana terniat rasa hati nak merayau petang semalam, akhirnya buku yang aku cari ada di atas rak buku MPH! Aku rasa tak perlulah aku nak buat review pasal buku ni.

Judul: Sunan Cinta Nan Sakti
Pengarang: Ramlee Awang Murshid
Harga: RM33 (SS)/ RM30 (SM)
Cetakan: Pertama-2016
Penerbit: Alaf21
Jenis: Paperback

Coret-coret Sunan Cinta Nan Sakti

  • Buku ini bersifat epilog, rentetan kisah cinta antara Saifudin Jalis dan Ratna Ratu Sulaman. 
  • Lanjutan kisah kembara Saifudin Jalis boleh dirujuk menerusi siri buku Sunan yang terdahulu. 
  • Prolog buku ini boleh dirujuk menerusi buku Sunan Nanggroe Sang Kembara.
  • Buku ini bertemakan thriller, aksi dan cinta.
  • Buku ini juga terdapat dalam bentuk e-book
  • Terdapat elemen puisi sebelum bab satu dimulakan.
  • Glosari buku disusun secara alphabetical order.
  • Terdapat sumber rujukan di belakang.
  • Terdapat ruangan segmen ilmu untuk tatapan pembaca.
Disebabkan aku belum habis baca buku ni (aku baru beli semalam), tak dapatlah aku nak cerita sikit kandungan novel. Aku beli novel ni pun sebagai rujukan menulis aku sebab teknik penyampaian cerita RAM sangat menarik dan mudah difahami. Harap-harap, aku dapat lebih inspirasi  lepas habis baca buku ni.

@themagi2015

No comments:

Post a Comment